recenzie Arta rețelelor sociale de Guy Kawasaki si Peg Fitzpatrick

Dacă abia ți-ai propus să intrii în lumea Social Media și nu știi ce și cum să procedezi, îți recomandăm să citești cartea scrisă de Guy Kawasaki și Peg Fitzpatrick: „Arta rețelelor sociale”.

Suntem oameni și implicit avem nevoie să socializăm. Tehnologia din zilele noastre ne îndeamnă din ce în ce mai mult la acest lucru, chiar dacă asta implică să folosim mijloace cât mai diverse.

Totodată, rețelele sociale tind să sublinieze și să întărească legătura dintre oameni. Desigur, trebuie să avem grijă și să mânuim cu atenție rețelele sociale, astfel încât acestea să fie în avantajul nostru și să ne fie utile și nu invers.

Fie că folosim rețelele sociale în interes personal sau pentru un business, e foarte important ceea ce transmitem și, mai ales, cum transmitem.

Cei doi mari cunoscători din domeniu, Guy Kawasaki și Peg Fitzpatrick, explică în această carte cum trebuie să utilizăm rețelele sociale astfel încât acestea să fie în folosul nostru. Ne-a plăcut modul lor de-a evidenția scurt, la obiect și totuși într-o notă amuzantă cum trebuie să ne comportăm pe astfel de rețele.

Totodată, exemplele lor și recomandările de tool-uri vin în ajutorul cititorului pentru a înțelege exact ce vor să transmită și a-l ajuta să acceseze mai ușor și corespunzător rețelele sociale.

Kawasaki a vorbit atât despre Facebook, cât și despre Twitter, Google+, ș.a. Totuși, dacă e să ne axăm pe Facebook, acesta scoate în evidență că trebuie să luăm foarte în serios contul pe care ni-l facem. Ne înregistrăm cu un scop, acela de a relaționa cu cei din jur, astfel încât n-ar trebui să îngreunăm situația și să completăm datele noastre exacte.

Desigur, asta nu înseamnă să facem publice toate datele noastre, însă ce vrem să facem public, să facem într-un mod onest și serios. Cunoscuții te vor găsi pe Facebook doar după numele real, nu și după cum te alintau părinții când erai mic.

La fel și în cazul pozelor, nimeni nu te va recunoaște după poza cu pisica de la profil, ci doar dacă-ți pui într-adevăr o poză cu profilul tău. Da, acesta e adevăratul scop al pozei de profil.

Rețele sociale sunt extrem de utile și în promovarea unui business, asta dacă suntem destul de receptivi și deschiși astfel încât să știm ce e în avantajul nostru și ce nu. Așa cum indică și numele, rețelele sociale sunt create pentru a socializa, adică pentru a te destinde și relaxa.

Cum nici ție nu ți-ar conveni ca cineva să te agaseze, nici altuia nu i-ar fi pe plac. Așa că, și-n cazul business-ului, prin intermediul Facebook trebuie să stabilește o legătură cu clienții tăi și nu să le reamintești non stop că trebuie să-ți cumpere produsul sau serviciul.

Sigur, scopul tău acesta ar fi însă trebuie să o faci subtil, fără ca aceștia să se simtă agasați sau obligați. Trebuie să-i câștigi de partea ta, așa că oferă-le din când în când câte un discount, răspunde la comentarii în timp util și eventual dă-le câte un like la check-in-urile făcute la tine, ba chiar și câte o distribuire când e cazul.

Cum e de părere și Kawasaki, tu primești validare socială căci fanii îți remarcă produsul sau serviciul, ei primesc atenție. Toată lumea are de câștigat, nu?

Social Media e un mediu destul de interesant și totodată complex, însă dacă-i înțelegi rostul totul va fi mai simplu cu timpul. Cartea scrisă de Kawasaki și Fitzpatrick e un bun start de-a intra în acest mediu, îți indică primii pași ce trebuie făcuți. Și știm cu toții cât de importanți sunt primii pași, indiferent de circumstanțe.

Volumul „Arta rețelelor sociale” este apărut la Editura Publica.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *