cum sa cresti ctr in google adwords

În primul rând hai să ne lămurim ce este CTR-ul. Click Through Rate sau rata de click se referă la raportul dintre numărul de click-uri și numărul de afișări al unui anunț din campania Adwords în rezultatele de căutare.

Ce semnifică un CTR mare? Păi, având în vedere definiția termenului, putem constata faptul că acesta scoate în evidență performanța unei campanii astfel încât, cu cât CTR-ul este mai mare, cu atât anunțurile sunt mai relevante pentru utilizatorii ce caută un produs ori serviciu. Totodată, de el depinde și scorul de calitate și suma plătită în urma click-urilor făcute pe anunțuri.

Așadar, dacă CTR e mare, scorul de calitate va fi mai bun, costul mai mic și campania va fi un succes.

Formularea anunțului este pe atât de importantă pe atât de dificilă. De ce dificilă? Pentru că nu-i chiar ușor să găsești mesajul potrivit și să-l încadrezi și în caracterele permise.

Totuși, se poate. Trebuie să se poată. E nevoie doar să gândim bine, să știm ceea ce vrem să obținem și ceea ce are nevoie utilizatorul să găsească atunci când caută ceva anume și, desigur, să ținem cont de anumite aspecte ce ar putea crește rata de click.

Iată care ar fi aceste aspecte:

Afișarea prețului

Studiile în domeniu spun că afișarea prețului filtrează în primul rând utilizatorii, așa încât scade riscul de a plăti click-uri inutile.

Totodată, afișarea acestuia având în față expresii ca “de la”, “numai”, “doar” (exemplu: de la 19,99 RON), cresc șansa de a obține mai multe click-uri.

Oferirea de gratuități

Cine refuză ceva gratuit? Nimeni. Ba din contra, cam toată lumea se îngrămădește să profite de cât mai multe gratuități. Așa că, dacă vei lua decizia de a oferi ceva gratuit, ca de exemplu livrarea sau un produs/ serviciu, ai șanse mai mari să obții conversii.

Evidențierea procentului

Reducerile sunt și ele la mare căutare și trezesc interesul. Așa că dacă vei include în textul anunțului și un procent în favoarea clientului, gen 20% reducere, 10% discount, 100% din piele, ș.a.m.d., cu siguranță vei avea mai multe click-uri decât înainte de a-l folosi.

Întrebările retorice

Dau senzația de siguranță. Ce bine e când celălalt știe exact ce vrei, nu-i așa? Ei bine, cam starea asta se induce atunci când folosești în anunț texte de genul: Cauți produsul cutare? Ai nevoie de X-ulescu? E ca și cum ai ghici fix ce are nevoie clientul, iar acesta din urmă cu siguranță va aprecia și va da click, de ce nu, poate va face și o conversie.

Precizarea cifrelor

Sunt mulți care nu vor să se piardă în detalii și vor să afle scurt, la obiect și cuprinzător ceea ce caută, așa că aceștia ar putea fi mai interesați de anunțurile de genul “ 3 pași spre…”, “5 motive ca să…” și așa mai departe.

Îndemnul la acțiune

Funcționează ca un imbold asupra clientului și îi indică ce anume urmează să se întâmple atunci când va da click. Expresiile ca “profită acum”, “comandă acum” sau “înscrie-te aici” fac clientul să reacționeze și să nu mai fie pasiv în fața anunțului (asta, desigur, dacă anunțul se pliază pe nevoile sale).

Delimitarea timpului

Atunci când utilizăm expresii ce limitează timpul clientului de cumpărare, îl facem pe acesta să se simtă constrâns și să acționeze mai repede. Așa că, dacă se potrivește pentru campania ta, nu ezita să folosești în textul anunțului expresii ca “au rămas doar 3 zile”, “doar astăzi…”, “până pe…”. Vei observa cu siguranță o schimbare în bine a CTR-ul!

Campaniile tale Google Adwords nu dau randamentul scontat? Suntem gata să-ți dăm o mână de ajutor.

Tagged on:             

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *